طراحی و ساخت شبیه‌ساز سیستم مبدل انرژی نیروگاه بادی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

طراحی و ساخت شبیه‌ساز سیستم مبدل انرژی نیروگاه بادی؛ به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی و ساخت شبیه‌ساز سیستم مبدل انرژی نیروگاه بادی شدند که از آن می‌توان در دانشگاه‌ها و صنعت برای تحقیقات کاربردی استفاده کرد.

پروفسور “گئورگ قره پتیان” استاد دانشکده مهندسی برق و رئیس پژوهشکده بهره‌برداری ایمن شبکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به اجرای طرح تحقیقاتی با عنوان «طراحی و ساخت سیمیلاتور نیروگاه  بادی با ژنراتور سنکرون قطب دائم شار محوری» اظهار کرد: این طرح به واسطه قرارداد تحقیقاتی با پیمانکاری سازمان توسعه برق ایران آغاز شده که پس از تحولات در وزارت نیرو اکنون پیمانکاری این طرح به شرکت مادر تخصصی برق نیروگاه‌های حرارتی منتقل شده است.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت شبیه‌ساز بادی کاملا توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی شده است، یادآور شد: نرم افزار، ژنراتور مربوط، رابط‌های الکترونیک قدرت و سایر بخش‌های این سیمیلاتور توسط این تیم طراحی و ساخته  شده است.

قره‌پتیان با اشاره به اهمیت این سیستم طراحی و ساخت شبیه‌ساز ، توضیح داد: در شبکه برق سراسری قبل از انجام کارهای مهندسی و ورود به مرحله ساخت و بهره‌برداری، استفاده  از شبیه‌ساز نیروگاه بادی برای یافتن چالش‌ها و مشکلات موجود در شبکه با دقت مورد نیاز است؛ چراکه سیمولاتور نیروگاه بادی این امکان را می‌دهد که مسایل به دقت مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. بدین ترتیب قبل از اتصال نیروگاه‌های واقعی بادی به شبکه می‌توان اثرات آن را با سیمولاتور بررسی کرد.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجزای سیمولاتور شامل نرم افزار رابط کاربر با سیمولاتور، سیستم کنترل سرعت موتور القایی برای تبدیل هر پروفیل سرعت باد جهت اعمال به موتور القایی، ژنراتور سنکرون قطب برجسته شار محوری و مبدل توان برای تبدیل انرژی خروجی ژنراتور به برق سه فاز با فرکانس ۵۰ هرتز است.

وی افزود: از این سیمولاتور می‌توان برای آموزش بهره برداران، انجام بررسی عملکرد نیروگاه‌های بادی قبل از اتصال آن به شبکه، بررسی اثرات متقابل نیروگاه‌های بادی بر یکدیگر و انجام پروژه‌های تحقیقاتی سود جست.

وی با تاکید بر اینکه در کنار طراحی سیمولاتور بادی، طرح گسترده‌ای را در دستور کار قرار داده‌ایم که طراحی و ساخت شبیه‌ساز جزئی از این طرح است، خاطر نشان کرد: این پروژه گسترده ایجاد اولین نمونه آزمایشگاه تحقیقاتی شامل یک ریز شبکه هوشمند ساخت داخل است که به کارفرمایی شرکت توانیر در حال انجام است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده  پروژه به اتمام برسد.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x