ساخت کتاب چوبی شامل بازی فکری در صفحات آن

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارشگلوبایت کتاب به نقل از wired.com، هر صفحه از این کتاب با عنوان «کودکی سیلندا» شامل یک معمای جدید است که با قسمت‌های متحرک مکانیکی حل می‌شوند؛ در مقایسه با دیگر کتاب‌های معما وجدول حل معماهای این کتاب نیازمند داشتن تجربیاتی در زمینه فیزیک است.

«بردی ویتنی»، خالق این کتاب که آن را به عنوان پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد دانشگاه ایالت «آیوآ» آمریکا ساخته و تصمیم دارد آن را در گستره‌ای محدود روانه بازار کند می‌گوید: «هیچ‌وقت معماهای جورچین را دوست نداشته‌ام برای همین چنین کتابی را ساختم.»

«ویتنی» کتاب «کودکس سلندا» را با استفاده از ۱۰۰ قطعه چوب درختان افرا و توسکا جنگلی بریده شده توسط لیزر از جنس ساخته و برای اتصال آن‌ها چرخ‌دنده‌های متحرکی را در لایه چند اینتچی صفحات کتاب پنهان کرده است. مکانیزم حرکات قطعات بر کبنای دو محور X و y فیزیک طراحی شده است؛ طراح این کتاب می‌گوید: «استفاده کنندگان از این کتاب می‌توانند همیشه بازگردند و راه‌حل‌های متفاوتی را برای رسیدن به پاسخ نهایی امتحان کنند.»

نخستین صفحه کتاب با معمایی طراحی شده که «ویتنی» آن را «سوسن مکانیکی» (Mechanical Iris) نام‌گذاری کرده است؛ مجموعه‌ای از محورها که لازم است کاربر با حرکت دادن آن‌ها در جهت درست قفل استفاده از صفحه بعدی را بگشاید. و سپس مارپیچ‌های چرخشی که حل آن هدایت‌کننده به دیگر صحات است و …

«ویتنی» می‌گوید: «معماهای این کتاب راه‌حل‌های ساده‌ای دارند اما در عین حال بسیار پیچیده هستند.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x