رمان‌هایی درباره فضای دانشگاهی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- هیچ کس به دانشجویان اعلام نمی‌کند که دانشگاه ممکن است معادلات ذهنی شما از دنیای واقعی را خراب کند. به همین دلیل است که رمان‌های دانشجویی وارد بازار نشر شدند تا جوانان را با مشکلات این راه آشنا کنند.

رمان‌های دانشجویی در اواسط قرن گذشته رواج پیدا کردند. کتاب‌های زیادی از این دست نگاشته شده است. در این مطلب تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا برای رفتن به دانشگاه در فصل پاییز آماده شوید:

«تاریخچه پنهان» نوشته «دونا تارت»
این کتاب ماجراجویانه جنایی در دنیا بسیار شناخته‌شده است. اولین رمان «تارت» که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد قصه چند جوان است که وارد دانشگاه هنر «ورمانت» می‌شوند که البته بسیار کوچک است.
دانشجویان علاقه‌ای متظاهرانه به یونان و هنر دارند. اما یکی از افراد دانشگاه عقاید متفاوتی دارد و دیگران این موضوع را نمی‌پسندند و ترجیح می‌دهند او را به قتل برسانند. اما مرگ او مشکلات بسیاری برای آنان به وجود می‌آورد.

«تصاویری از یک مؤسسه» نوشته «راندال جارل»
«جارل» که بسیار کم‌تر از آن‌چه که شایسته او است معروف شده است کمی پس از تدریس در کالج «سارا لارنس» رمان خود را به نگارش درآورد. این کتاب برای خلق شخصیتی به نام «گرترود جانسون» بسیار معروف شد. این شخصیت به دانشجویان بسیار توهین می‌کند. «جارل» این شخصیت را بر اساس شخصیت واقعی دوست خود «ماری مک‌کارتی» نوشته است.

«درباره زیبایی» نوشته «زادی اسمیت»
این داستان در مکانی  به نام «ولینگتون» که بسیار شبیه دانشگاه «هاروارد» است رخ می‌دهد. قصه این کتاب درباره یک خانواده سیاه‌پوست بریتانیایی است که در «آمریکا» ساکن می‌شوند. این کتاب دانشکده‌هایی را که در آن دانشجویان بدون دانش خاصی شروع به بحث در زمینه‌های مختلف می‌کنند مورد تمسخر قرار می‌دهد.

«جیم خوش‌شانس» نوشته «کینگزلی آمیس»
«جیم دیکسون» که مطمئن نیست واقعا دلش می‌خواهد استاد دانشگاه شود یا خیر ناگهان در دنیا به عنوان استادی موفق معروف می‌شود. این رمان «آمیس» معمولا با آثار «پی. جی. وودهاوس» مقایسه می‌شود. «دیکسون» از مافوق خود متنفر است و از اجتماعی شدن در چنین محیطی بیزار.

«مالکیت» نوشته «ای. اس. بیات»
ارائه این موضوع که یک اثر آکادمیک مشکلات و لذات خاص خود را دارد برای یک داستان‌نویس بسیار سخت است. جستجوی مستندات از آرشیوهای مختلف و مرتب کردن آن موجب خلق یک اثر ادبی نمی‌شود. اما «بیات» راهی می‌یابد که در آن تحقیقات خود را تبدیل به یک رمان عاشقانه زیبای دانشجویی می‌کند. قصه یک دانشجوی دوره کارشناسی و استاد او که کشف می‌کنند دو شاعر مورد علاقه‌شان روزی با هم ارتباط عاشقانه‌ای داشتند و انگیزه بیشتری برای ابراز عشق خود به یکدیگر می‌یابند.

«قصه ازدواج» نوشته «جفری یوجنایدز»
وقتی اولین بار بخشی از این رمان در سال ۲۰۱۰ در مجله نیویورکر منتشر شد همه از هم می‌پرسیدند که این کتاب را خوانده‌ای! دو عاشق داستان سعی در ساختارشکنی دارند. «مادلاین»، دختر عاشق قصه و خواستگار او علاقه زیادی به تئوری‌های «رولان بارت» نیز دارند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x