رقابت نویسندگان مشهور جهان با آثار جدید خود

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

رقابت نویسندگان مشهور جهان با آثار جدید خود-www.globyte.ir-گلوبایت کتاب-globyte book

 

در هفته‌های آینده شاهد غوغایی در عرضه کتاب‌های جدید پاییز 2014 و رقابت نویسندگان تراز اول خواهیم بود. پاییز فصل رقابت بین بزرگان در عرصه جهانی نویسندگی است که با ورود کتاب‌های جدید لذت خوانندگی را دو چندان می کند.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین، در هفته‌های پیش رو رمان‌های تازه انتشاریافته از نام‌های بزرگ داستان‌نویسی انگلستان برای جلب‌توجه خوانندگان، منتقدین و داوران تلاش می‌کنند.

«ایان مک ایوان»، «ویل سلف»، «دیوید میچل»، «راشل کاسک»، «مارتین امیس»، «سارا واترز»، «هاوارد جاکوبسن» و «الی اسمیت» و نیز «کالم تویبین» و «نیک هورنبی» که رمان‌های جدیدشان ماه آینده منتشر خواهد شد، به‌زودی برای دریافت جایزه رقابت خواهند کرد.

پاییز همیشه برای عرضه کتاب‌های بزرگ و مهم فصلی پررقابت است و کتاب‌ها در آستانه کریسمس بیشترین تعداد فروش خود رادارند. همچنین اغلب با انبوهی از زندگی‌نامه‌های خود نوشت افراد معروف و یا خاطرات اعتراف گونه مواجه هستیم.

دیوید میچل نویسنده «اطلس ابر» اکنون به خاطر آخرین رمان خود به نام «ساعت‌های استخوان» در کانون توجه‌ها قرار دارد و در رمان Outline Cusk نیز از احساسات یک نویسنده زن خیالی سخن خواهد گفت.

اثر جدید ایان مک ایوان به نام «قانون کودکان» کتابی کوتاه در مورد معضلات اخلاقی است که یک قاضی زن با آن‌ها مواجه می‌شود. رمان «کوسه» ویل سلف نیز داستان روان‌پزشکی است که یک بازمانده از حادثه غرق شدن کشتی را درمان می‌کند و شباهت زیادی به فیلم آرواره‌های کوسه استیون اسپیلبرگ دارد.

هاوارد جاکوبسن نیز که توانست در سال 2010 بارمان «مسئله فینکلر» جایزه ادبی بوکر را از آن خود کند، اکنون بارمان جدیدی به نام «/ J جی» بسیاری از منتقدان را تحت تأثیر قرار داده است. او تنها نویسنده‌‎ای است که در این رقابت نامش از پیش برای دریافت جایزه امسال مطرح‌شده است.

غایب لیست من بوکر 2014 یعنی رمان «محدوده علاقه» نوشته مارتین امیس که با بی‌مهری منتقدان مواجه شد نیز جزو کتاب‌های جدید پاییز امسال است.

«مستأجران مهمان» آخرین رمان سارا واترز که تحسین بسیاری از منتقدان را برانگیخته و آن را «شاهکار هنرمندانه داستان‌سرایی» توصیف کرده‌اند، و نیز رمان تاریخی «چگونه دو نفر باشیم» نوشته الی اسمیت که در دو قاب زمانی شکل‌گرفته در این رقابت حضور دارند.

همچنین رمان «نورا وبستر» نوشته کالم تویبین ایرلندی و رمان «دختر خنده‌دار» اثر نیک هورنبی که داستان زندگی یک بازیگر کمدی انگلیسی است و ماه آینده منتشر خواهند شد، از حاضران این رقابت هستند.

دیگر ستاره‌های داستان‌نویسی انگلستان مانند مارتینا کول، دیوید نیکولز و راشل جویس نیز کتاب‌های جدیدی ارائه خواهند کرد.

«فیلیپ جونز» سردبیر «بوک‌سلر» تابستان امسال اعلام کرد که ممکن است تعداد زیاد کتاب‌های تازه منتشرشده به فروش کتاب‌های نویسندگان معروف صدمه بزند. بااین‌حال او از عرضه کتاب‌های زیاد باکیفیت استقبال کرد و گفت: اگر این کتاب‌ها از اکتبر تا دسامبر خریداران چندانی نداشته باشند پس‌ازآن می‌توانیم آ‌ن‌ها را از طریق خدمات اینترنتی به فروش برسانیم.

«دن فرانکلین» از انتشارات رندوم هاوس نیز دراین رابطه گفت: به نظر نمی‌رسد ضرری متوجه هیچ‌یک از تألیفات نویسندگان معروف در هیاهوی فروش کتاب امسال شود.

صنعت کتاب انگلستان نسبت به این موضوع که کتاب‌های الکترونیکی کسب‌وکار کتاب‌فروشان را از رونق انداخته واکنش نشان داده و با یقین و باوری تازه در مورد محتوای کتاب‌های چاپی، کمک به چاپخانه‌های بزرگ و به‌کارگیری بهترین نیروهای انسانی در این زمینه اقدام کرده است.

ناشران انگلیسی پاییز امسال برای نخستین بار به‌طور رسمی از 9 اکتبر به‌عنوان «پنجشنبه فوق‌العاده» که بر نشر کتاب‌های مهم تمرکز دارد، حمایت می‌کنند. علاوه بر آن تحریریه بوک سلر 25 سپتامبر و 23 اکتبر را به‌عنوان روزهای نشر کتاب‌های مهم تعیین کردند که در این سه روز حدود 700 کتاب منتشر خواهد شد.

بر اساس آمار بوک‌سلر، در سال 2008 که برای نخستین بار موضوع «پنجشنبه فوق‌العاده» مطرح شد، 247 کتاب جدید در فهرست چاپ بود درحالی‌که امسال این رقم به 315 رسیده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x