در سال ۲۰۱۶ ،جهان با فقدان کدام دانشمندان مواجه شد؟

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، سالی که گذشت با دستاوردها و اکتشافات امیدبخش و خوشحال‌کننده‌ای همراه بود اما در این میان شمع وجود برخی دانشمندان و محققان نیز خاموش شد.

برخی از دانشمندان مشهوری که در سال گذشته میلادی درگذشتند، به شرح زیر است:

ورا رابین (۱۹۲۸-۲۰۱۶)

رابینز که در کشف شواهد قوی از ماده تاریک کمک کرده بود، روز ۲۵ دسامبر ۲۰۱۶ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. این پیشگام آمریکایی زمانی وارد کار فیزیک نجومی شد که زنان کمی به آن راه می‌یافتند.

توماس شلینگ (۱۹۲۱-۲۰۱۶)

این برنده جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۰۵ برای نظریه بازی، در روز ۱۳ دسامبر در سن ۹۵ سالگی درگذشت. نظریه بازی به بررسی مدل‌های ریاضی درگیری و همکاری بین افراد منطقی می‌پردازد.

راجر تسین (۱۹۵۲-۲۰۱۶)

راجر تسین، شیمی‌دان آمریکایی دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیگو و برنده جایزه نوبل شیمی ۲۰۰۸ برای کشف و تولید پروتئین فلورسنت سبز به منظور پیگیری سلول‌های سرطانی و گسترش بیماری آلزایمر در روز ۲۴ اوت ۲۰۱۶ در سن ۶۴ سالگی درگذشت.

ریموند تاملینسون (۱۹۴۱-۲۰۱۶)

این برنامه‌نویس رایانه آمریکایی که ایمیل مدرن را ابداع کرده، در سن ۷۴ سالگی در روز پنج مارس درگذشت. تاملینسون در سال ۱۹۷۱ نخستین ایمیل را ارسال و همچنین برای نخستین بار نشانگر @ را به عنوان جدا کننده نام کاربر ایمیلی از نام دستگاه کاربر در آدرس‌های الکترونیکی معرفی کرد.

ادگار میچل (۱۹۳۰-۲۰۱۶)

ادگار میچل در آستانه چهل و پنجمین سالگرد قدم نهادن روی ماه در سال ۱۹۷۱ در روز چهارم فوریه ۲۰۱۶ (۱۵ بهمن ۱۳۹۴) از دنیا رفت. وی پنجمین فضانورد آپولو بود که از زمان پایان این ماموریت‌ها تا به امروز از دنیا رفته‌اند.

ماروین مینسکی (۱۹۲۷-۲۰۱۶)

ماروین مینسکی، پیشگام حوزه هوش مصنوعی و بنیانگذار پروژه هوش مصنوعی موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در روز ۲۴ ژانویه در اثر خونریزی مغزی در سن ۸۸ سالگی درگذشت. وی  یکی از نخستین محققانی بود که بر روی شبکه‌های نورونی مصنوعی که یک فناوری کلیدی در حوزه مدرن یادگیری عمیق است، کار می‌کرد.

سوزان لیندکوئست (۱۶۴۹-۲۰۱۶)

سوزان لیندکوئست، دانشمند زیست‌شناسی مولکولی آمریکایی در سن ۶۷ سالگی در روز ۲۷ اکتبر درگذشت. وی برنده جوایزی همچون نشان ملی علوم شده بود .

گوردون همیلتون (۱۹۶۶-۲۰۱۶)

گوردون همیلتون، دانشمند زمین‌شناسی و استاد دانشگاه ماین در سن ۵۰ سالگی در اثر سقوط خودروی برفی‌اش در یک شکاف یخی در قطب جنوب با عمق ۳۰ متر درگذشت. درگذشت وی یادآور خطرهایی است که بسیاری از دانشمندان هواشناسی طی تلاش خود برای دنبال کردن تحقیقاتشان با آن‌ها روبرو هستند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پزشکی و علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x