تولید ۵۰ نوع محصول دانش بنیان از زغال برای جذب سرمایه گذاری

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

تولید ۵۰ نوع محصول دانش بنیان از زغال کلید خورد. پژوهشگران پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی البرز با تولید ۵۰ نوع محصول از زغال توانستند بازار مناسبی برای فروش محصولات خود در کشور ایجاد کنند.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، هرمز کوشا، مجری طرح، ساخت کوره‌های “پیرولیز” و زباله سوزهای کوچک شهری و بیمارستانی را زمینه اصلی تحقیقات خود نام برد و گفت: بر این اساس ما از سال ۸۰ تحقیقات خود را بر روی زغال و فرآورده‌های آن متمرکز کردیم و نتایج این تحقیقات تعریف کاربردهای متنوع از زغال شد.

وی با بیان تولید ۵۰ نوع محصول دانش بنیان، یادآور شد: ۳ نوع لوسیون، آدامس، بیسکوئیت، دئودورانت بدن و کف پا، انواع کود و سم،‌ اسانس باربیکیو و لاک ناخن از جمله محصولاتی است که با استفاده از زغال تولید شده است.

کوشا، زغال مورد نیاز برای تولید این محصولات را با استفاده از ضایعات کشاورزی مانند کاه و کلش، سبوس و یا خاک اره دانست و به تولید ۵۰ نوع محصول دانش بنیان اشاره و اظهار کرد: این ضایعات در کوره‌های پیرولیز به زغال تبدیل می‌شوند و با تبدیل این زغال به زغال اکتیو محصولات مورد نظر را تولید می‌کنیم.

مجری طرح با بیان اینکه زغال دارای خاصیت آنتی باکتریال و جذب مواد سمی است، گفت: زمانی که فردی دچار مسمومیت می‌شود، در مراکز درمانی به وی زعال اکتیو می‌دهند؛ چراکه این ماده قابلیت جذب گازهای معده و سموم را دارد.

وی با بیان اینکه از این ذغال در تولید آدامس استفاده کردیم، اظهار کرد: آدامس‌های موجود در بازار حاوی کربنات کلسیم و بورات بوده و دارای خاصیت احیا کنندگی است و آدامس زغال تولید شده علاوه بر این ویژگی‌ها از خاصیت آنتی باکتریال و جذب مواد سمی نیز برخوردار است.

پژوهشگران پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی البرز با بیان اینکه از این زغال همچنین در تولید لوسیون‌های زیبایی استفاده شد، اضافه کرد: در کشورهای اروپایی و آمریکایی از این زغال در تولید صابون استفاده شده است. استفاده از این ماده در لوسیون‌ها و صابون‌ها موجب خنثی‌سازی رادیکال‌های پوست شده و موجب جوان شدن پوست خواهد شد.

این محقق از ایجاد بازار برای این محصولات مبتنی بر زغال اکتیو خبر داد و گفت: تاکنون سرمایه‌گذاران زیادی پیشنهاد خرید دانش فنی و تولید تولید ۵۰ نوع محصول دانش بنیان را به ما ارائه کرده‌اند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x