تولید «کتاب قابل نوشیدن»/ پس از مطالعه، آب تصفیه کنید!

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی




تولید «کتاب قابل نوشیدن»/ پس از مطالعه، آب تصفیه کنید!

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – صفحه‌های این کتاب که بر آن نام «کتاب قابل نوشیدن» گذاشته شده است، از نانوذرات نقره یا مس ساخته شده که در صورت عبور آب از آن، قابلیت از بین بردن باکتری‌های موجود در آن را دارد. آزمایش‌ها بر این کتاب روی منابع آبی آلوده در ۲۵ کشور جهان، از جمله آفریقای جنوبی، غنا و بنگلادش انجام شده و صفحات آن توانسته‌اند بیش از ۹۹ درصد از باکتری‌ها را از بین ببرند.


پژوهشگران می‌گویند هر چند ممکن از مقداری اندکی از مس یا نقره صفحات کتاب در آب حل شوند، اما این مقدار آسیبی به انسان نخواهد زد.


خبر تولید «کتاب قابل نوشیدن» برای نخستین مرتبه در بیستمین گردهمایی ملی انجمن شیمی امریکا اعلام شده است.


دکتر «تری دانکویچ»، پژوهشگر دانشگاه «کارنگی ملون» شهر «پیتزبورگ» ایالت پنسیلوانیا امریکا، طی سال‌ها کار در دانشگاه «مک‌گیل» کانادا و سپس در دانشگاه «ویرجینیا» فرایند آزمایش و توسعه فناوری ساخت این کتاب را پیش برده است.


وی با بیان این‌که بیش از ۶۶۳ میلیون تن در سراسر جهان از دسترسی به آب نوشیدنی محروم هستند اظهار کرد: «مقصد کتاب قابل نوشیدن قرار است کشورهای درحال توسعه باشد. استفاده از آن نیز بسیار ساده است: پس از خواندن محتوای آن درباره تصفیه آب، کافی است یک برگ از آن را پاره کنید، درون یک نگه‌دارنده فیلتر قرار دهید و آب را روی آن بریزید و در نهایت آب سالم را بنوشید.»


بر اساس تحقیقات انجام شده هر برگ از این کتاب می‌تواند ۱۰۰ لیتر آب را تصفیه کند بنابر‌این هر کتاب برای یک نفر تا ۴ سال قابل استفاده خواهد بود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x