به چالش کشیدن درک جامعه از نظریه تکامل توسط«تام ولف»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نق از cbdnews- «تام ولف»، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی برای تأثیر شگرفی که بر روی روزنامه‌نگاری مدرن دارد بسیار معروف است. در روزنامه‌نگاری مدرن به استفاده از کلمات ادبی و بیان نظر شخصی برای روایت اخبار تأکید ویژه می‌شود. او حرفه خود را به عنوان یک روزنامه‌نگار در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد اما در واقع در دهه ۶۰ بود که به اوج شهرت رسید.

این اولین بار است که در طی ۱۵ سال گذشته «تام ولف» کتابی غیر داستانی نوشته است. «پادشاه سخن»، جدیدترین کتاب این نویسنده فرضیه‌های جدیدی را درباره زبان و تکامل ارائه می‌کند و در پی آن است تا درک ما از نظریات «داروین» را به چالش بکشاند.
خود وی در این باره می‌گوید: «فقط قصد بیان حقیقت را دارم و هدف دیگری ندارم.»
وی در کتاب آخر خود توضیح می‌دهد که «سخن» و نه تکامل موجب دستاوردهای والای بشر می‌شود. وی از «چارلز داروین» که نظریه «تکامل» را به دنیا معرفی کرد و همچنین «نوم چامسکی» انتقاد می‌کند.
«من به این نتیجه رسیدم که «داروینیسم» و تئوری «تکامل» نیز یک افسانه است و اصلاً معنی ندارد که بگوییم انسان‌ها شکل تکامل‌یافته حیوانات هستند زیرا این دو بسیار متفاوت هستند و قدرت‌های متفاوت دارند. هر کس که قدرت سخن گفتن داشته باشد از حافظه ذهنی نیز برخوردار است.»
منتقدین معتقدند که شهامت بسیاری می‌خواهد و حتی بسیار خطرناک است که بگوییم «داروینیسم» و نظریه تکامل حقیقت ندارد.
خود «وولف» در این باره می‌گوید: «ممکن است بسیاری با من موافق نباشند اما مشکل تکامل این است که باید شش یا هفت میلیون سال صبر کنی تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید.»
وی در آغاز با نوشتن مقاله‌های مختلف آغاز به کار کرد. در دهه ۸۰ بود که به نوشتن رمان رو آورد. از آغاز علاقه زیادی به روزنامه‌نگاری داشت و این علاقه چنان بود که اولین رمان خود را تا سن ۵۷ سالگی ننوشت. و حالا بار دیگر به موضوع مورد علاقه خود بازگشت.
خود وی می‌گوید: «همینطور است. به محض اینکه دوران مدرسه به پایان رسید به کار کردن در روزنامه‌ها مشغول شدم. البته منظورم از مدرسه دانشگاه و اتمام دوره کارشناسی است. وقتی شروع به کار در روزنامه کردم با خود می‌گفتم بالاخره روزی یک داستان‌نویس خواهی شد اما به تدریج علاقه خود را به نوشتن داستان از دست دادم زیرا نگارش و مطالعه آثار غیرداستانی برای من جذابیت بسیاری دارد. البته برای مدتی از آثار غیرداستانی دور شدم و کتاب دومم هم یک رمان بود اما دوباره به حوزه آثار غیرداستانی بازگشتم و قصد ندارم دیگر داستان بنویسم.»
به نظر می‌رسد که «ولف» هنوز و در سن ۸۵ سالگی به پوشیدن پیراهن مردانه علاقه‌مند و از کراوات زدن متنفر است. او همچنان مانند گذشته کت و شلوار سفید می‌پوشد.
وقتی از او پرسیدند که این آخرین کتابی است که می‌نویسد پاسخ داد: «پنج کتاب دیگر در ذهن دارم. یکی از این کتب درباره موضوعات سیاسی خواهد بود که معتقدم موضوعی بسیار جالب و خنده‌دار است!»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x