برنده جایزه ۱۰۰۰۰ پوندی رمان ناتمام به نویسنده سنگاپوری رسید/ جایزه‌ای برای بزرگداشت «دبورا راجرز»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین-«شارلن ون-نینگ تئو» نویسنده سنگاپوری به عنوان برنده جایزه نویسندگان «دبورا راجرز» در دوره اول آن انتخاب شده است. این جایزه که ۱۰۰۰۰ پوند ارزش دارد قرار است از نویسندگان حمایت کند تا نگارش اثر خود را به پایان برسانند.
«اِین مک‌ایوان» که مسئولیت اهدای این جایزه را به عهده داشت کتاب را بسیار جذاب می‌داند و معتقد است یکی از بهترین کتاب‌هایی است که نویسنده ای به عنوان رمان اول خود به نگارش درآورده است. «نویسنده با قدرت توصیفی بالا و خونگرمی انسان‌ها بخش‌های تاریک دنیای مدرن از جمله تخریب محیط‌زیست، تاریکی به ظاهر روشن شهرهای بزرگ، و زبان تباه‌شده آن را به خواننده خود یادآور خواهد شد. با وجود این موضوع شخصیت‌های پر از شور زندگی و شادی هستند و ناراحتی‌های خود را در لحظه درک می‌کنند. بخشی از کتاب را خواندم و بسیار مشتاقانه منتظر بقیه داستان هستم.»
«شِنا مک‌کی»، رئیس هیات داوران اعلام کرد تصمیم همه این بود که کتاب «تئو» را به عنوان برنده انتخاب کنیم. وی می‌گوید: «داستان دختر نوجوانی که در هوای شرجی و گرم سنگاپور بزرگ شده است و حالا عقاید او با اطرافیانش متفاوت است.» «اوون شیرز»، یکی از دیگر از داوران این جایزه معتقد است: «با وجود مکانی که داستان در آن شکل گرفت و از آب و هوای خوبی برخوردار نیست اما خود داستان دمی تازه در هوای داستانی ادبیات دنیا دمیده است.»
«تئو» که در آغاز برای مطالعه در رشته حقوق به «بریتانیا» آمده بود برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مشمول بورسیه دانشگاه شد و در رشته ادبیات داستانی به درس خود ادامه داد و حالا دانشجوی سال دوم دکترا است و رساله خود را در باب «آسیب نوشتاری مالزی و سنگاپور» می‌نویسد. این خانم نویسنده در مجلات مختلفی چون Magma Poetry، Esquire، و Euonia Review مطالب خود را منتشر کرده است.
این جایزه در آغاز برای یادبود نماینده تبلیغاتی معروفی پایه‌گذاری شد که نمایندگی نویسندگانی چون «مک‌ایوان»، «پیتر کری»، و «کازو ایشوگورو» را به عهده داشت و در سال ۲۰۱۴ دار فانی را وداع گفت.

به سه نویسنده دیگری که در فهرست نهایی این جایزه حضور داشتند جوایزی به عنوان یادبود اهدا شد تا هر چه بیشتر یاد و خاطره «راجرز» در اذهان باقی بماند.
«گیل کولریج»، یکی از همکاران «راجرز» درباره وی می‌گوید: «هیچ چیز دبورا را بیشتر از این خوشحال نمی‌کرد که داستانی جدید به او برسد و او شروع به خواندنش کند. من شک ندارم اگر زنده بود از خواندن آثار این سه نویسنده بااستعداد در آغاز حرفه نویسندگی بسیار لذت می‌برد.»
قرار است این جایزه هر دو سال یک بار برگزار شود و مشوقی باشد برای افرادی که در دنیای نشر و نمایندگی نویسندگان مشغول به کار می‌شوند.
ماه آینده نیز «تئو» در فستیوال ادبی Hay  شرکت خواهد کرد و قرار است «پیتر کری» درباره زندگی «دبورا راجرز» سخن بگوید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x