ایجاد بخش مستقل نقد کتاب در مجله نیویورک‌تایمز

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از پابلیشرز ویکلی- اواسط ماه آگوست بود که «دین باکت»، مدیر اجرایی روزنامه نیویورک‌تایمز طی نامه‌ای به کارمندان اعلام کرد که «پاملا پل»، ویراستار نقد کتاب نیویورک‌تایمز قرار است کتاب‌های مهم دنیا در طی سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهد. دو هفته پس از این اتفاق اهمیت این موضوع بیشتر خود را نشان داد.

«پل» در این باره به مجله «پابلیشرز ویکلی» گفت: «هنوز نمی‌دانیم بهتر است نقد این آثار را در مجله‌ای جدا منتشر کنیم یا خیر!» و اضافه کرد که مجله نقد Sunday Book از سال ۱۸۹۶ تاکنون به صورت مستقل منتشر شده است. اما اخیرا بخش نقد در نیویورک‌تایمز به راحتی انجام نمی‌شود. دیگر فعالیت‌های روز یکشنبه این مجله مانند بخش املاک همیشه بخشی از این مجله بوده‌اند. «آن دوره دیگر به اتمام  رسید و بخش خبر کل اتاق چاپ و دیجتال را در طول ۲۴ ساعت اشغال می‌کند.»
بخشی از مشکلات این اتفاق این است که باید گروه‌های مختلف به صورت مستقل به فکر بخش‌های مختلف و جلد روی مجله باشند. بنابراین «پل» تصمیم گرفت از منتقدین بخش‌های دیگر چون «میچیکو کاکوتانی» و دیگر منتقدین بخش هنر کمک بگیرد. در نتیجه «کاکوتانی» که یکی از منتقدین تأثیرگزار بخش هنر است نقش مهمی در مجله نقد نیز ایفا می‌کند.
نتیجه دیگر این کار این است که نقدهای مربوط به weekday times و Book review بسیار نادر خواهند بود. «پال» معتقد است با وجود اشتراکاتی که بین این دو بخش وجود دارد اما هر کدام بخش‌های مستقل مربوط به خود را نیز دارند. مثلا یک مترجم وظیفه کار در هر دو بخش را به عهده نخواهد داشت. اگرچه این موضوع پیش از این در Book Review رخ می‌داد.
مترجمین همچنان بخش اصلی محتوای مجله نقد را به نگارش درمی‌آورند و هر روز یک جلد جدید برای مجله انتخاب می‌کنند. بخش نقد آثار نویسندگان مختلف به قلم نویسندگان دیگر نقش مهمی در این مجله ایفا می‌کند. «پل» می‌گوید: «هر دو نوع نقد منتشرشده در این مجله از ارزش و قدرت بالایی برخوردار است و قصد نداریم آن را حذف کنیم.»
تغییر دیگری که ممکن است در این مجله رخ دهد پوشش بیشتر کتاب‌های الکترونیکی است. «در گذشته و به خصوص در بخش مجله نقد وقتی کتابی انتخاب می‌شود یک سؤال در ذهن ما شکل می‌گیرد که آیا نقد یک کتاب به معنای ارزش آن کتاب خاص است یا خیر! «من معتقدم این سؤال محدودیت‌های بسیاری دارد. در چنین مواقعی باید پرسید آیا کتاب سبب ارزش مجله می‌شود یا خیر و اگر جواب مثبت است باید آن را تبدیل به نسخه چاپی کرد یا اگر چاپی است باید آن را به نسخه دیجیتال تبدیل کرد. ما در پی آن هستیم که کتاب‌ها را در چشم خواننده جذاب‌تر کنیم و قصد نداریم فقط به آثار چاپی توجه کنیم.»
البته خوانندگان انتظار دیگری جز این از نیویورک‌تایمز ندارند. نقدهای روزانه در بخش هنر این مجله باقی خواهد ماند و نقدهای مربوط به روزهای یکشنبه در بخش هنر منتشر نخواهد شد. «پل» همچنین یادآوری کرد «قصد نداریم جذابیت مجله چاپی را با نسخه دیجیتال مجله نقد از بین ببریم. خوانندگان مطمئن باشند که مجله نقد با وجود حفظ تغییرات زیبایی‌شناختی با کل مجموعه همراه خواهد بود و در عین پدیده‌ای مستقل به شمار می‌رود.» با وجود اینکه «پل» مقام مهم‌تری دریافت کرده است اما عنوان شغلی وی هیچ تغییری نکرده است.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x