اهدا جایزه جدیدی به نام «ولادیمیر ناباکف»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارشگلوبایتکتاب به نقل از «گاردین»، جایزه «ناباکف/ قلم» (PEN/Nabokov) هم‌چنین به عنوان جایزه‌ای برای مقابله با بیگانه‌ستیزی و در برابر تفکرات فزاینده شووینیستی در آمریکا توصیف شده است.

این جایزه که توسط بنیاد ادبی «ولادیمیر ناباکف» حمایت می‌شود جایگزین جایزه دیگری با همین نام شده و به نویسندگانی اهدا خواهد شد که متولد و یا مقیم کشور دیگری غیر از آمریکا باشند اهدا خواهد شد. جایزه «ناباکف» به کتاب‌های نوشته و یا ترجمه شده به زبان انگلیسی تعلق خواهد گرفت.

انجمن قلم آمریکا که در اهدای این جایزه هم‌کاری تنگاتنگی با بنیاد «ناباکف» خواهد داشت، اعلام کرده است که داوران این جایزه ادبی آثاری را در حوزه‌های غیرداستانی، شعر، نمایش‌نامه و یا داستان انتخاب خواهند کرد که روح آثار «ناباکف» را در تعهد به ادبیات، تطبیق‌پذیری با پیرامون، بیان عمیق حقایق و در عین حال لذت از خواندن را در خود داشته باشند.

جایزه پیشین به همین نام ۲۰ هزار دلار بوده و تمرکز کمتری بر نویسندگان غیرآمریکایی داشت؛ از برندگان آن جایزه می‌توان به «فیلیپ راث»، «ماریو وارگاس یوسا» و «سینتیا اوزیک» نام برد. جایزه پیشین آخرین بار در سال ۲۰۰۸ اهدا شده بود.

«اندرو سالامون»، دبیر انجمن قلم آمریکا گفته است: «در زمانه‌ای که گفتمان بسیار کمی میان ملت‌ها وجود دارد این جایزه می‌تواند توجهات را به دیگر صداها در جهان که برای خوانندگان آمریکایی ناآشنا هستند، جلب کند.»

«اندرو وایلی»، مدیر بنیاد ادبی «ناباکف» نیز درباره رویکرد جدید این جایزه اظهار کرد: «می‌خواهیم این جایزه از دیگر جوایز ادبی متمایز بوده و صداهای دیگران را نیز مطرح کند که نیاز به آن به شدت احساس می‌شود؛ و تاثیر جهانی آثار ناباکف می‌تواند تاکیدی براین موضوع باشد.»

این جایزه که نامزدهای خود را معرفی نخواهد کرد در ماه فوریه سال آینده نخستین برنده خود را خواهد شناخت.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x