اعلام فهرست نهایی جایزه اولین رمان «مرکز داستان»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی
به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از centerforfiction.org- فهرست کتب راه‌یافته به دور آخر این جایزه به شرح زیر است:

«The castle cross the Magnet carter» نوشته «کیا کورترون» 
صبح اولین روز ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم است. در شهری کوچک در «آلاباما» دو برادر زندگی و برای زندگی خود بسیار تلاش می‌کنند اما پس از مدتی و با آغاز جنبش‌های حقوق مدنی سرنوشت داستانی دیگر را برای آنان رقم می‌زند.

«دختران» نوشته «اِما کلاین» از انتشارات Random House
این داستان در کارولینای شمالی و در دوره خشونت‌بار دهه ۱۹۶۰ رخ می‌دهد. در شروع تابستان یک نوجوان باسواد تنها به نام «اِوب بوید» با دسته‌ای از دختران روبه‌رو می‌شود و تحت تأثیر رفتار عجیب و متهورانه آنان در ترک استانداردهای اجتماعی قرار می‌گیرد. کمی بعد از این اتفاق خود وی وارد گروه بدنامی می‌شود که رهبری آن را نیز فردی جذاب و سیاستمدار به عهده دارد. این گروه در میان تپه‌ها پنهان می‌شوند که جای مناسبی نیست اما این موضوع برای «اِوی» اصلاً اهمیت ندارد زیرا او فقط می‌خواهد که در این گروه پذیرفته شود. وی که مدت‌ها زمان خود را دور از خانواده و زندگی روزانه خود سپری می‌کند نمی‌داند که این تجربه تا چه حد به زندگی شخصی وی آسیب خواهد رساند.

«خورشید وارد می‌شود» نوشته «نیکول دنیس-بن» از انتشارات «Liveright»
نویسنده با استفاده از آهنگ متمایز زندگی در جامائیکا و گویش آن نوایی جدید در دنیای آب‌های دست‌نخورده و آبی این کشور می‌نوازد. در منطقه‌ای در خلیج «مونتگو» فردی به نام «مارگوت» در پی آن است تا خواهر کوچکترش، «تاندی» را به مدرسه بفرستد. وی که برای گذران زندگی مجبور است تن به هر کاری دهد دلش می‌خواهد برای خواهرش سرنوشتی متفاوت از خود رقم بزند. وقتی برنامه ایجاد یک هتل در شهر همه اهالی شهر را نگران می‌کند «مارگوت» به دلیل توانایی کار در این مکان و داشتن استقلال مالی خوشحال است. این داستان قصه زنانی است که سال‌ها برای رسیدن به اهداف زندگی خود می‌جنگند اما زخم‌های عمیقی در وجودشان باقی خواهد ماند.
«Homegoing» نوشته «یا گیاسی» از انتشارات «Knopf»
دو خواهر ناتنی به نام‌های «افیا» و «اسی» که یکدیگر را نمی‌شناسند در دو دهکده مختلف در «غنا» و در قرن هجدهم به دنیا می‌آیند. «افیا» با یک مرد انگلیسی ازدواج و در ناز و نعمت زندگی می‌کند و فرزندانی تربیت می‌کند که قرار است در نهایت برای تحصیل به اروپا بروند تا به امپراتوری بریتانیا خدمت کنند. «اسی» که در سیاه‌چال زنان در قصر «افیا» زندگی می‌کند به آمریکا فرستاده می‌شود و به عنوان یک برده به فروش می‌رود. داستان «یا گیاسی» درباره موضوعات مختلفی چون «برده‌داری»، «جنگ‌های داخلی آمریکا»، «معدن‌های زغال‌سنگ» و «مهاجرت بزرگ قرن بیستم» است و روح زخمی ملت خود را به دنیا نشان می‌دهد.

«من چطور اهل کره شمالی شدم» نوشته «کریس لی» از انتشارات «Viking»
«یانگ‌جو» دانشجوی باسوادی از یکی از خانواده‌های مهم در «کره شمالی» است. اما «جانگامی» برای گذران زندگی خود مجبور به کار و حتی قاچاق کالا از مرز است. «دنی» شخصیت دیگر این داستان چینی-آمریکایی است که اجدادی از کره شمالی دارد و همین موضوع سبب می‌شد در دبیرستانی در کالیفرنیا که در آن تحصیل می‌کرد به عنوان فردی یاغی شناخته شود.
این سه زندگی متفاوتی دارند اما هر سه آن‌ها تلاش می‌کنند برای دیدن مادرشان از سمت مرز چین به کره شمالی بگریزند و اینگونه است که با هم آشنا می‌شوند.
«چارلی فریمن، ما دوستت داریم» نوشته «کیتیلین گرینیج» از انتشارات «Algonquin Books»
خانواده «فریمن»- «چارلز»، «لارل»، و دخترانشان «شارلوت» نوجوان و «کالی» نه ساله- از طرف مؤسسه‌ای در «ماساچوست» آمریکا برای شرکت در یک تحقیق دعوت می‌شوند. آنان قرار است در یک آپارتمان به همراه یک شامپانزه به نام «چارلی» که مادرش او را ترک کرده است زندگی کنند. آنها به دلیل اینکه زبان اشاره بلدند به این تحقیق دعوت شده‌اند. آنان باید به این شامپانزه زبان اشاره یاد بدهند و او را نیز به عنوان عضوی از خانواده خود بپذیرند.
«آنچه متعلق به تو است» نوشته «پارث گرینوال» از انتشارات «Farrar, straus & Giroux»
در یک روز گرم پاییزی یک معلم آمریکایی وارد حمام عمومی زیر کاخ ملی فرهنگ صوفیه می‌شود. در آنجا با فردی آشنا می‌شود که پیشینه خانوادگی خوبی ندارد و فقر خانواده‌اش را از پا انداخته است……

«مرکز داستان» در سال ۱۸۲۰ کار خود را با راه‌اندازی کتابخانه‌ای در آمریکا آغاز کرد. از آن زمان این سازمان تمامی فعالیت‌های خود را بر رشد و ارتقاء هنر داستان‌نویسی قرار داده و هرساله جوایز ادبی چون جایزه «ماکسول پرکینز»، «کریستوفر داونی» و جایزه نخستین رمان یک نویسنده را اهدا می‌کند. جایزه ۱۰ هزار دلاری نخستین رمان هر سال به داستانی‌های داده می‌شود که بین ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر سال قبل آن منتشر شده باشند. هر کدام از نامزدهای فهرست نهایی این جایزه نیز هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x