اعتراض نویسندگان انگلستان به کاهش بودجه خدمات فرهنگی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین- نویسندگان، کتابداران، و کارمندان گالری‌های هنری نیز به هزاران کمپین دیگری پیوستند که به کاهش بودجه امور فرهنگی اعتراض دارند.

«کریس ریدل»، نویسنده آثار کودکان در حال حاضر دارای جایگاه Children Laureate ، مهم‌ترین پست مربوط به کتاب کودک است. این جایگاه مهم هر دو سال یک بار به یک نویسنده آثار کودکان تعلق می‌گیرد. حال او از این موقعیت برای پیشبرد اهداف فرهنگی بهره گرفته است و این اعتراضات را رهبری می‌کند. «مایکل روزن» نیز که پیش از این در این جایگاه قرار داشت در میان کسانی بود که روز یکشنه هفته گذشته در بیرون کتابخانه «لندن» که منجر به اعتراضات در میدان «ترافالگار» شد حضور پیدا کرد.

از سال ۲۰۱۰ تاکنون حدود ۳۴۰ کتابخانه در سطح بریتانیا به دلیل کمبود بودجه بسته شده‌اند. سه اتحادیه عمومی پیش از این اتفاق درباره بسته شدن کتابخانه‌ها هشدار داده بودند و اعلام کردند این موضوع به یک فاجعه ملی ختم خواهد شد.

«اَلکس فلین»، رئیس اتحادیه Unite در این باره می‌گوید: «قصد همه برای انجام این اعتراض خیر است. مردم ما به این نتیجه رسیده‌اند که وجود کتابخانه‌ها برای جامعه ضروری است. کتابخانه‌ها نقشی اساسی در افزایش تحصیلات و قدرتمند کردن مردم دارند و نباید به راحتی از کنار آنها رد شد. انتظار نداشتیم چنین حمایتی از طرف مردم صورت گیرد. در نتیجه اعتراض خود را از کتابخانه «لندن» آغاز کردیم و بسیار امیدواریم که دولت به این اعتراضات توجه کند.»

پیش از این «فیونا فارمر»، یکی از کارمندان اتحادیه unite قبل از اعتراضات روز یکشنه گفته بود کاهش بودجه کتابخانه از طرف دولت به نوعی «وحشیگری فرهنگی و تحصیلی» به حساب می‌آید.

وی در ادامه گفته بود: «کتابخانه‌ها راه رسیدن به دانش، یادگیری، و لذت برای همه سنین و در مراحل مختلف زندگی هستند. اما بیشتر جوامع هر روز بیشتر از قبل و به دلیل سیاست‌های دولت‌های خود با ناپدید شدن و از بین رفتن کتابخانه‌های شهر روبه‌رو می‌شوند.»

این اتحادیه هشدار داد که کاهش بودجه فقط به کتابخانه‌ها آسیب نرسانده است بلکه دامن موزه‌ها و گالری‌های هنری را نیز گرفته است. دولت معتقد است آنان با این کار می‌توانند در کوتاه‌مدت به نتایج مثبتی برسند و کاهش بودجه سال گذشته خود را جبران کنند اما مردم معتقدند دولت باید در جایی دیگر به دنبال جبران کمبود بودجه خود باشد.

سخنگوی دپارتمان فرهنگ، رسانه، و ورزش در این باره گفت: «کتابخانه‌ها از اهمیت زیادی برای جامعه برخوردارند. نه تنها به دلیل اینکه مردم فقط از آن کتاب امانت می‌گیرند بلکه فضایی فرهنگی برای دسترسی به اطلاعات و خدمات مختلف برای مردم فراهم می‌کند. در شهرهای کوچک این مکان‌های فرهنگی تنها فرصت افراد علاقه‌مند به کتاب برای ارتباط با دیگر افراد است. در غیر این صورت مکان مناسبی برای تبادل فرهنگی بین افراد وجود نخواهد داشت.

مجلس وظیفه دارد این مکان را برای مردم حفظ کند. ما به عنوان افراد این جامعه تا زمانی که به حرف ما گوش بسپارند به اعتراض خود ادامه می‌دهیم زیرا معتقدیم بستن کتابخانه‌ها اولین قدم در راه نابودی فرهنگ جامعه و اعتلای بشر است. بهتر است مسئولین زودتر برای این موضوع تصمیم بگیرند تا مردم بیشتر از قبل عصبانی نشوند و امید و باور خود را به دولت از دست بدهند.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x