اعتراض شدید به ناشر «چک» برای نامگذاری نادرست «بیت‌المقدس»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از «گاردین»، نشر کوچک «شوکارت» در جدیدترین نسخه اطلس توپوگرافی خود «بیت‌المقدس» (اورشلیم) را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس انتخاب کرد که با شکایت سفارت فلسطین در «پراگ»، پایتخت جمهوری «چک»، وزارت آموزش این کشور به ناشر دستور داد تا یا این اشتباه را تصحیح و «تل‌آویو» را جایگزین کند و یا این اطلس را از فهرست کتاب‌های مناسب مدارس خارج خواهد کرد.

در این اطلس این نامگذاری در متن و در تصاویر نقشه‌ها به کرات درج شده است.

در جمهوری چک با خرید مدارس از کتاب‌های فهرست شده توسط وزارت آموزش این کشور کمک هزینه دریافت می‌کنند و به همین دلیل میزان استقبال از خرید این آثار بسیار بالا است.

«ایرنا وانتووا»، سخنگوی وزارت آموزش جمهوری چک گفته است که این کشور «بیت‌المقدس» (اورشلیم) را به عنوان پایتخت و یا شهر متعلق به رژیم اشغالگر قدس به رسمیت نمی‌شناسد.

«خالد الاترش»، سفیر فلسطین در «پراگ» با استقبال از تصمیم وزارت آموزش «چک» گفته است که: «اطلس منتشر شده چیزی را گفته است که نه تنها برای فلسطینی‌ها بلکه از نظر قوانین بین‌الملل و اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است.»

گفته می‌شود یهودیان صهیونیست در جمهوری چک در تلاش هستند تا وزارت آموزش را از تصمیم خود منصرف کنند. هر چند مسئولین انتشارات «شوکارت» گفته‌اند که این اشتباه ناآگاهانه بوده و آن‌ها تابع قوانین مقامات جمهوری چک، وزارت آموزش و امور خارجه این کشور هستند.

پیشتر انتشارات «هارپرکالینز» در کتاب‌های منتشر شده برای مدارس انگلیسی زبان خاورمیانه نام رژیم اشغالگر قدس را از روی نقشه‌های خود حذف کرده و این اقدام را متناسب با باورهای این منطقه از آسیا دانسته بود.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x