اعتراض به عدم توجه دولت به کتابخانه‌های انگلیس

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از گاردین ـ پس از رد تقاضای مجلس اعیان بریتانیا برای تامین سرمایه برای حفظ کتابخانه‌ها، «جان برد»، مؤسس روزنامه Big Issue به تفکرات کوتاه‌مدت دولت «ترزا می» حمله کرد.

او در این باره به مجله «گاردین» می‌گوید: «ما از دولت تقاضا کردیم که به کتابخانه‌ها کمک کند اما آن‌ها به درخواست ما ترتیب اثر ندادند. بیشتر از ۳۰۰ کتابخانه در طی سال گذشته بسته شده‌اند و هشت هزار کتابدار بیکار شده‌اند. دولت معتقد است فقط باید به وظایف قانونی خود عمل کند و برنامه‌ای برای موضوعات غیرمترقبه و بلندمدتی که نتایج آن را در ده، بیست، یا سی سال آینده مشاهده خواهیم کرد ندارد.»

در ماه اکتبر بود که «جان برد» به مجلس اعیان هشدار داد که کاهش بودجه کتابخانه‌ها منجر به «بی‌نظمی، جرم، مشکلات مدرسه‌ای، و این حقیقت خواهد شد که کودکان امروز در آینده شغلی نداشته باشند خواهد شد زیرا مهارت‌ها و توانایی‌های لازم را کسب نکرده‌اند.» عقاید او توسط دیگر اعضای مجلس از جمله نمایندگان حزب کارگر و رئیس انتشارات Penguin random House نیز حمایت و منعکس شد.

«برد» از دولت خواسته بود به افق‌های دور جامعه بنگرند زیرا کاهش بودجه کتابخانه‌ها شاید در کوتاه‌مدت راه حل مشکلات موجود جامعه باشد اما در آینده منجر به بی‌سوادی و جنایت در کشور خواهد شد.

«افزایش مهارت نوجوانان در رشد میزان سواد همه کشورها از اهمیت زیادی برخوردار است. کتابخانه‌ها بسته شده‌اند، کتابخانه‌های مدارس دیگر فعالیت چندانی ندارند و مشکلات سوادآموزی بسیاری داریم. گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ انجام شد در میان ۲۳ کشور توسعه‌یافته دنیا ما در رده بیست و سوم کیفیت آموزشی قرار داریم.

دلیل اصلی اینکه بسیاری از افراد دستمزد پایینی دارند این است که از مهارت کافی برخوردار نیستند. بسیاری از این افراد سواد اجتماعی کافی که پیش‌زمینه دریافت حقوق بیشتر است ندارند زیرا به دانشگاه نرفته‌اند و تحصیلات کافی ندارند. «ترزا می» همیشه می‌گوید به ایجاد عدالت علاقه بسیاری دارد اما بهتر است خود وی به ایجاد بی‌عدالتی دامن نزند.»

سازمان کتابخانه‌های بریتانیا نیز از دولت تقاضا کرد تا عکس‌العملی به این موضوع نشان دهد. حدود ۳۴۳ کتابخانه در حال بسته شدن هستند و تعداد کتابداران باتجربه و باسواد از سال ۲۰۱۰ تاکنون به یک چهارم رسیده است. این اتحادیه اعلام کرد بستن کتابخانه‌ها بیشتر از گذشته بر خلاف قانون خواهد بود.

«نیک پول»، مدیر اجرایی این اتحادیه در این باره گفت: «گزارش ماه پاییز دولت مایه تأسف است و فرصت رشد و خلاقیت را از جامعه می‌گیرد. برای اینکه بریتانیا به اهداف بلندمدت خود در زمینه سوادآموزی و آموزش مهارت‌های لازم جامه عمل بپوشاند باید به موضوع کتابخانه‌ها توجه کند. جامعه برای افزایش آگاهی خود نیاز به خواندن کتاب و حضور در محیط‌های فرهنگی دارد. اگر ما این فرصت را از کودکان و نوجوانان خود بگیریم باید منتظر جامعه‌ای پر از جرم باشیم و در این صورت این خود ما هستیم که بسترهای ایجاد چنین اتفاقی را فراهم کردیم و نمی‌توانیم جوانان جامعه را مقصر قلمداد کنیم.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x