«استفن کینگ» نیز به جمع نویسندگان مخالف «دونالد ترامپ» پیوست

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، صدها نویسنده از جمله «استفن کینگ»، «کالم توبین»، «لیدیا دیویس»، «جرالدین بوکز» نامه‌ای را امضا کرده‌اند که متن آن در مخالفت با نامزدی «دونالد ترامپ» برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو کشور ایالات متحده است.

این نامه که توسط دو نویسنده به نام‌های «مارک اسلوکا»، «آندرو آلتشول» در اینترنت پخش شد پیش از این ۴۵۰ نویسنده و حدود ۶۰۰۰ نفر از مردم آن را امضا کرده‌اند. در میان امضاکنندگان نام نویسندگان برنده جایزه پولیتزر چون «جنیفر اگان»، «بروکز»، و «جانوت دیاز» و نویسندگان آثار پرفروش همچون «امی تن»، «آنیتا شرو»، «مایکل شابون»، «دیو اگرز»، «شریل استرید»، و «کرتیس سیتنفیلد» دیده می‌شود.
این بیانیه بر آزادی دموکراسی و شنیدن صدای مخالف در هر دین و مذهب و دستیابی به نتیجه از طریق عقل و منطق تأکید می‌ورزد. در این بیانیه آمده است: «تاریخ کشور آمریکا با وجود همه تعصبات بیجا در زمان گذشته معروف به گردآوری مردم دنیا از پیشینه‌های مختلف است و این گروه‌های مختلف همیشه در صلح با یکدیگر در این کشور زیسته‌اند.
این تجربه به همراه انعطاف‌پذیری، دانش، و آگاهی تاریخی از خصوصیات مورد نیاز یک رهبر است. ثروت و شهرت موجب صلاحیت یک فرد برای سخنگویی کشور نیست. چنین فردی ظرفیت و توانایی اداره سیستم نظامی و حفظ یاران کشور را ندارد و نماینده خوبی برای فرهنگ ملت نیست.
از آنجا که وجود چنین فردی عامداً سعی در ایجاد خشونت در جامعه دارد و خشم را در میان طرفداران خود رواج می‌دهد، مخالفان را سرکوب می‌کند، پیروان مذاهب دیگر را دچار رعب و وحشت می‌کند، زنان و کودکان را خوار می‌شمارد، ما در این نامه تقاضا داریم جوابی روشن و صریح به ما بدهید! به دلایلی که گفته شد و عقل جمعی حکم می‌کند با نامزدی «دونالد جی ترامپ» برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مخالفیم.»
«اسلوکا» در فیس‌بوک خود نوشت که ده روز پیش «من و «آلتشول» نامه‌ای نوشتیم تا دلایل ایجاد پدیده وحشتناکی به نام «دونالد ترامپ» را بررسی کنیم اما پس از برخورد خوب نویسندگان و مردم تصمیم گرفتیم آن را تبدیل به یک بیانیه کنیم.
من فکر می‌کنم وجود چنین فردی در رأس یک اتفاق مهم در کشورمان بسیار خطرناک است. وی دارای عقاید افراطی است و هیچ‌گونه علاقه‌ای به شنیدن نظری جز نظر خود و همفکران خود ندارد. از نظر من وی صلاحیت نمایندگی کشورمان در دنیا را ندارد.
کشور ایالات متحده تاکنون به دلیل حضور در جنگ‌های مختلف دنیا تخطئه شده است. دنیا به جنگی دیگر نیاز ندارد که هم به سرمایه‌های کشور ضربه می‌زند و هم کشور، به بهانه عقده‌گشایی یک فرد که هیچ ربطی به ملت صلح‌دوست کشور ندارد با تبعات منفی بسیاری روبه‌رو می‌شود.
ما از همه مردم و افراد مشهور درخواست می‌کنیم هر چه زودتر این بیانیه را امضا کنند تا صدای ما به گوش همه برسد.»

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x