استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره ایران ساخت

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از خبرگزاری فارس و ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت»، پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است: از دیرباز تا کنون حرکت بر مدار و محور فرهنگ، از ویژگی های بارز جامعه ایرانی بوده و این خصلت با زیور هنر به زیبایی آراسته گشته است. بر همین اساس است که از گذر سده‌ها و هزاره‌ها، همچنان اسناد اعتبارآفرین، در هیاهو و فضای غبارآلود تبلیغات سوء و نادرست دیگران، هویت ایرانی- اسلامی‌مان را به رخ می‌کشد.

در ادامه این پیام عنوان شده است: خودبسندگی نیز در این فرهنگ غنی، جایگاه ممتازی دارد و کسی نمی‌تواند بر هوشمندی و خلاقیت مردم این سرزمین شبهه‌ای وارد کند. اینک با توجه به رشد کمی و کیفی علم و فناوری و گسترش مراودات با جهان پیرامون، موضوع فناوری و نوآوری، از قالب یک مقوله صرفا علمی و دانشگاهی، به امری اجتماعی و فرهنگی مبدل شده است.

وزیر ارشاد در این پیام آورده است: از این رو لازم است ضمن تاکید بر حمایت از تولیدات دانش بنیان داخلی برای پیشرفت و توسعه ی کشور، بسترهای فرهنگی لازم را به منظور ترویج فرهنگ استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی فراهم کنیم و این امر از رهگذر استفاده مطلوب از قدرت رسانه و شبکه های اجتماعی به سبب تنوع و فراگیری این فضا امکان پذیر است. توجه به کیفیت از اصلی ترین نکاتی است که تولیدکنندگان با اهتمام به آن می توانند به رقابت با کالای خارجی پرداخته و اعتماد جامعه را به کالای ساخته شده به دستان توانمند ایرانی جلب نمایند. تولید مبتنی برپایه ی علم و دانش و آمیخته با ذوق و هنر ایرانی نه تنها در بازار داخلی، که در بازارهای جهانی هم از جلوه و شکوه برخوردار خواهد بود.

صالحی‌امیری تاکید کرده است: جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» تلاش دلسوزانه‌ای در مسیر حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی است، این رویداد که به همت بلند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، می‌تواند در زمینه ترویج فرهنگ حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی اثرگذار باشد و جامعه را به سمت حمایت از تولیدات دانش بنیان و رونق اقتصاد این حوزه سوق دهد. برای دست اندرکاران این جشنواره و همه کسانی که برای آبادانی روزافزون ایران عزیز، تلاش می‌کنند، آرزوی عزت و سربلندی دارم.

براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از ۱۵ تا ۱۸ دی‌ماه امسال شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به هنر را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

 

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x