استخوان‌های شخصیت واقعی داستان «تس از خانواده دوبرویل» یافت شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «گاردین»، «توماس هاردی»، نویسنده و شاعر مشهور انگلیسی در سال ۱۸۵۶ شاهد به دار آویخته شدن زنی به نام «مارتا براون» بود که این حادثه به خلق رمان «تس از خانواده دوبرویل» منجر شد.

به تازگی باستان‌شناسان با کاوش از یک زندان و یافتن استخوان‌های یک زن احتمال می‌دهند که این یافته بقایای زنی باشد که الهام‌بخش شخصیت اصلی رمان مشهور «توماس هاردی» باشد.

کاوشگران این استخوان‌ها را در زندان «دورچستر» انگلستان یافته و مدعی شده‌اند که این بقایا مربوط به زنی است که «هاردی» در سن ۱۶ سالگی شاهد به دار آویخته شدن زنی به اتهام قتل شوهر خشونت‌گرش بوده است.

این بقایا از جمله یک اسکلت سر پس از آن یافت شد که زندان «دورچستر» که در سال ۲۰۱۳ تعطیل شده بود، برای بازسازی مورد خاک‌برداری قرار گرفت. یافته‌ها موجی از هیجان را در میان علاقه‌مندان آثار «توماس هاردی» برانگیخت و آنان بر این باور هستند که استخوان‌ها متعلق به «مارتا براوون» است که الهام‌بخش به دار آویخته شدن ناخوشایند شخصیت «تس» در رمان «تس از خانواده دوبرویل» شد.

با وجود این مقامات شهر چنین ادعایی را تایید نکرده و گفته‌اند که اثبات این ادعا به اتمام کاوش ۱۹۰ خانه و محل کسبی که در این منطقه وجود دارد بستگی دارد.

«نیک گیلبی»، فیلمساز و از هواداران «هاردی» می‌گوید: «فکر نمی‌کنم اگر دیگر باقی‌مانده‌های جسد تاییدی بر شخصیت براون باشند، اثبات این که این زن الهام‌بخش خلق تس بوده سخت باشد.»

گفته می‌شود «هاردی» در سال ۱۸۵۶ در میان ۴ هزار نفری بود که شاهد اعدام «مارتا براون» بوده‌اند. این نویسنده انگلیسی ۱۷ سال پس از آن در نامه‌ای به یک دوست از حضور در این مراسم اعدام ابراز شرمساری کرده بود.

«تس از خانواده دوبرویل» در سال ۱۸۹۱ منتشر شد. در این رمان به صراحت رابطه شخصیت اصلی با اعدام «براون» عنوان نشده اما قتل با تبر و جزئیات روز اعدام از نشانه‌های یکسان بودن آن‌هاست.

توماس هاردی (۱۸۴۰ – ۱۹۲۸)، رمان‌نویس و شاعر جنبش طبیعت‌گرای اهل انگلستان بود. آثار او معمولاً در جنبش طبیعت‌گرایی طبقه‌بندی می‌شوند، اما در چندین شعر او رگه‌هایی از ادبیات عصر روشنگری و رمانتیسیسم نیز دیده می‌شود.

از جمله آثار او که شهرت جهانی دارند «تس» و «دوراز اجتماع خشمگین» هستند که بر اساس هر دوی آن‌ها فیلم ساخته شده ‌است. ویژگی اصلی نوشته‌های هاردی توصیفات شاعرانه و جبرگرایی است و شخصیت‌های داستان‌هایش در برابر احساسات تند و شرایط اطراف خود به مبارزه می‌پردازند.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x