آخرین اثر «امبرتو اکو» این هفته به بازار اروپا می‌آید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از نشریه «گاردین»، پیش از این قرار بود این کتاب نوشته «اکو»، استاد نمادشناسی و رمان‌نویس مشهور ایتالیایی در ماه می ۲۰۱۶ منتشر شود که به علت درگذشت وی در ۱۹ فوریه ناشر اثر تصمیم گرفت تا انتشار آن را جلو انداخته و آن را تا آخر این هفته روانه بازار کند.

«پیپ ابلیس آلپه» (Pape Satan Aleppe) نام این اثر است که «اکو» آن را از نخستین جمله بخش جهنم کتاب «کمدی الهی» «دانته» شاعر و نویسنده قرن ۱۴ ایتالیا وام گرفته است. این عبارت از کتاب «دانته» کاملا بی‌معنی است هر چند تا کنون تئوری‌های بسیاری درباره مفهوم آن ارائه شده است.

این اثر مجموعه‌ای از مقالات «اکو» است که پیش از این در هفته‌نامه ایتالیایی «ال‌اسپرسو» از سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شده بود.

مسئولان «لا ناوا دی تسئو» ناشر این مجموعه مقالات می‌گوید ادامه نام این اثر «تاریخچه یک جامعه مایع» نشان دهنده هویت سردرگمی زمانه ماست. این انتشارات توسط نویسندگان مطرح ایتالیایی تاسیس شد تا صنعت نشر این کشور اروپایی از انحصار ناشران وابسته به دولت رهایی یابد. «اکو» خود برای راه‌اندازی این انتشارات ۲ میلیون یورو کمک کرده بود.

«الیزابتا اسگرابی»، مدیر انتشارات «ناوا دی تسئو» دوشنبه در گفت‌وگو با نشریه ایتالیایی««ریپابلیکا» این کتاب جدید را کتابی نمادین دانست که از خستگی‌ناپذیری «اکو» در طول زندگانی وی نشان دارد.

وی افزوده بود: «برایم باور کردنی نیست که امبرتو درگذشته باشد … همه ما امیدوار بودیم که دوباره کار کردن او را ببینیم.»

«هارویل سکر»، ناشر آثار «اکو» به زبان ایتالیایی هنوز تاریخ انتشار این مجموعه مقالات به زبان اکلیسی را اعلام نکرده است. «اکو» که بیشتر برای رمان رازآلود ۱۹۸۰ خود با عنوان «نام گل رز» مشهور است تا پیش از مرگش ۷ رمان دیگر را نیز منتشر کرده بود. سه اثر از کتاب‌های این نویسنده برجسته ایتالیایی مربوط به حوزه کودکان بوده و وی چندین مجموعه مقاله و کتاب‌های آکادمیک را نیز در کارنامه خود دارد.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام