سنسور کم آبی بدن راننده توسط پژوهشگران طراحی و تولید شد

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

سنسور کم آبی بدن راننده توسط پژوهشگران طراحی و تولید شد. به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی “نیسان” سیستم جدیدی طراحی کرده که صندلی خودرو تعریق بدن را حس و جذب کرده و خودرو کم‌آبی بدن راننده را می‌فهمد.

گیزمگ افزود، از دست دادن آب بدن می‌تواند خبر بدی باشد که شما ممکن است دچارش شوید، اما “نیسان” نگران خطری است که کم‌آبی بدن، راننده را تهدید می‌کند.

به دنبال افزایش آگاهی در مورد این مسئله خاص، این شرکت یک مدل اولیه از صندلی و فرمان را ساخته است که وقتی راننده نیاز به یک نوشیدنی داشته باشد، تغییر رنگ می‌دهد.

برای این پروژه، “نیسان” با شرکت طراحی هلندی “دروگ” (Droog) همکاری کرد که یک پوشش نساجی حساس به عرق را تولید کرده که قبلا در پوشش‌های مفهومی فعال برای هشدار کم‌آبی به ورزشکاران به کار رفته بود.

“نیسان” آن را در مدل “جوک” به کار گرفته است. این پوشش روی فرمان و صندلی جلو به عنوان یک سیستم هشدار برای رانندگان تشنه عمل می‌کند.

ایده این است که وقتی یک فرد بعد از تمرین و فعالیت ورزشی با مقداری عرق بر روی لباس یا دست خود پشت فرمان می‌نشیند، پوشش فرمان یا صندلی اگر بدن راننده دچار کم‌آبی باشد به نشانه هشدار به رنگ زرد درمی‌آید و اگر بدن راننده از آب کافی برخوردار باشد به رنگ آبی درمی‌آید.

“نیسان” به تعدادی از مطالعات اشاره می‌کند که بعضی از آنها در مورد خطرات رانندگی در هنگام کم‌آبی بدن هشدار جدی می‌دهند.

یکی از مطالعات که در سال ۲۰۱۳ انجام گرفته تعداد زیادی از افراد را در یک شبیه‌ساز رانندگی قرار داد و مشخص شد که کم‌آبی باعث افزایش بیش از دو برابری تعداد حوادث جاده‌ای شد.

اهمیت سنسور کم آبی بدن: محققان می‌گویند میزان خطاهای ناشی از رانندگان مبتلا به کم‌آبی، مانند تغییر ناگهانی لاین و دیر ترمز کردن، در مقایسه با افرادی که ۰٫۰۸ درصد الکل در خونشان است، مساوی بود.

“نیسان” همچنین به یک مطالعه اشاره می‌کند که نشان می‌دهد دو سوم از رانندگان نمی‌توانند علایم کم‌آبی را شناسایی کنند و به سنسور کم آبی بدن نیاز دارند. علایمی همچون زمان واکنش آهسته‌تر و بیشتر و از دست رفتن تمرکز. این مطالعه همچنین نشان داد که نوشیدن آب عملکرد مغز را بهبود و افزایش می‌دهد.

بنابراین مطمئنا رانندگی در حالتی که بدن از آب کافی برخوردار باشد بسیار ایمن‌تر از حالت کم‌آبی است.

دانشمندان در حال حاضر بیشتر در مورد اینکه چگونه تعریق می‌تواند اطلاعاتی را درباره شرایط بدنی ما، از جمله چیزهایی مانند سطوح گلوکز و خستگی عضلات مطالعه و بررسی می‌کنند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم مهندسی را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x