جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۷ در زمینه تحقیقات الکترونی به اروپایی ها رسید

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۷ در زمینه تحقیقات الکترونی به اروپایی ها رسید. به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، جایزه نوبل شیمی۲۰۱۷ به طور مشترک به ژاک دوبشه، یواخیم فرانک و ریچارد هندرسون اعطا شد.

این سه دانشمند نوبل شیمی امسال را به دلیل تلاش‌های خود در زمینه “الکترون کریومیکروسکوپی برای شناخت ساختار بیومولکول‌ها در محلول با رزولوشن بالا “دریافت کردند.

این روش تصویربرداری از بیومولکولها را ساده سازی کرده و بهبود می‌بخشد.

ژاک دوبشه بیوفیزیکدان سوئیسی ۷۵ ساله از دانشگاه لوزان، یوآخیم فرانک بیوفیزیکدان آلمانی ۷۷ ساله از دانشگاه کلمبیا در نیویورک و ریچارد هندرسون، زیست‌شناس مولکولی و بیوفیزیکدان اسکاتلندی ۷۲ ساله که بیشتر به طور مستقل فعالیت می‌کند، برندگان نوبل شیمی ۲۰۱۷ هستند.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد در بیانیه خود ضمن اعطای جایزه ۱٫۱ میلیون دلاری به این تیم، اعلام کرد که روش آنها بیوشیمی را وارد دوره جدیدی کرده است.

این آکادمی افزود: محققان اکنون با استفاده از این روش می‌توانند بیومولکولها را حین انتقال منجمد کنند و فرایندهایی را که تا پیش از این قابل مشاهده نبودند به صورت تصویری ببینند که این روش می‌تواند برای فهم اصولی شیمی و توسعه داروها تعیین کننده باشد.

جایزه نوبل شیمی یکی از پنج جایزه نوبل است که از سال ۱۹۰۱ هر سال از سوی آکادمی سلطنتی علوم سوئد اعطا می‌شود. این جایزه بزرگترین جایزه‌ای شناخته می‌شود که یک شیمیدان می‌تواند آن را دریافت کند.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x