تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی در دانشگاه کاشان در راستای فعالیت رصدخانه ملی

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
0 0 رای
رتبه بندی

تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی با حضور رئیس سازمان فضایی ایران: تفاهم‌نامه تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی در دانشگاه کاشان در راستای فعالیت رصدخانه ملی منعقد شد.

به گزارش گلوبایت کتاب به نقل از ایسنا، تفاهم‌نامه تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی مرکز پژوهشی در زمینه علوم و اکتشافات فضایی با حضور رئیس سازمان فضایی ایران و رییس دانشگاه کاشان در این دانشگاه امضاء شد. این تفاهم‌نامه و تاسیس مرکز پژوهشی در ارتباط با رصدخانه ملی در شهر کامو از توابع کاشان بوده است.

دانشگاه کاشان در این تفاهم‌نامه متعهد شده (تاسیس پژوهشگاه علوم فضایی) زیر ساخت‌های لازم را برای ساخت پژوهشکده فراهم کند و سازمان فضایی ایران نیز باید نسبت به تجهیز آن برای انجام کارهای تحقیقاتی اقدام کند.

در این مراسم همچنین تفاهم‌نامه دیگری بین سازمان فضایی ایران با دانشگاه کاشان با عنوان مسابقه اهداف تاسواره‌ها به امضا رسید. هدف از امضای این تفاهم‌نامه پرتاب ماهواره‌های مکعبی با کاربردهای علمی ذکر شده است.

محسن بهرامی، رییس سازمان فضایی با اشاره به انقعاد تفاهم‌نامه این سازمان با دانشگاه کاشان گفت: ایران سابقه خوبی در طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی دارد، به همین منظور مرکزی در سال ۱۳۵۰ در ماهدشت کرج تجهیز و فعال شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد با فعال‌تر شدن این مرکز بانک اطلاعات ماهواره‌های سنجشی در ماهدشت تشکیل شود تا تمام اطلاعاتی را که در سالیان طولانی در اختیار داریم، به صورت دیجیتال آماده شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

بهرامی خاطرنشان کرد: در ساخت ماهواره‌های سنجشی با چند دانشگاه کشور همکاری می‌کنیم و چند ماهواره نیز در حال ساخت است که ماهواره «پیام امیرکبیر» یکی از آنها است که در کمتر از یک سال آینده آماده پرتاب می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره «ظفر» تا دو سال آینده آماده پرتاب می‌شود، ادامه داد: ماهواره «دوستی» نیز در نوبت پرتاب است که امیدواریم پرتاب آن نیز انجام شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص ساخت ماهواره‌های مخابراتی نیز گفت: مذاکرات بین‌المللی مفصلی انجام شده تابتوانیم با تامین ماهواره مخابراتی نیازهای کشور را برآورده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این پژوهشگاه ساخت ماهواره «ناهید ۱» انجام شده و در حال انجام آزمایش‌های نهایی است، افزود: در این پژوهشگاه طراحی‌های مفهومی ماهواره «ناهید ۲»  شروع شده و گام‌های نخست آن در حال انجام است.

شما می توانید کتب و مقالات مربوط به علوم پایه را از گلوبایت کتاب تهیه کنید و اگر کتاب و مقاله مورد نظرتان موجود نبود از لینک درخواست کتاب نام آن را جهت بررسی برای ما بفرستید.

خواهشمندیم اگر از گلوبایت رضایت دارید به دوستان خود هم معرفی کنید 😊👇
گلوبایت در اینستاگرام گلوبایت در تلگرام
0 0 رای
رتبه بندی
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
guest
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است.
بازخوردها
دیدن همه نظرات
0
خوشحال میشیم در مورد این مطلب نظر دهید.x